معرفی وبلاگ
امام خامنه ای زن را از دید اسلام، بزرگ خانه و گل و ریحانه خانواده خواندند و با اشاره به بحران زن در جوامع غربی، افزودند: در نظام اسلامی، كارهای فراوان برای احیای جایگاه حقیقی زن انجام شده اما هنوز مشكلات زیادی بخصوص در عرصه رفتار با زن در خانواده، وجود دارد كه باید با ایجاد پشتوانه های قانونی و اجرایی آنها را حل كرد. ایشان تأكید كردند: محیط خانواده برای زن باید محیطی امن، با عزت و آرامش بخش باشد تا زن بتواند وظیفه اصلی خود را كه حفظ خانواده است به بهترین وجه انجام دهد. خواهرم حجابت برادرم نگاهت
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 769341
تعداد نوشته ها : 1099
تعداد نظرات : 19
سوره قرآن 
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

یک کارشناس ارشد تغذیه، با بیان اینکه زیاده روی در مصرف نوبرانه ها موجب بروز دل درد می شود؛ توصیه کرد افراد روزانه ۲ تا ۳ واحد میوه با رعایت تنوع در بین وعده های غذایی مصرف کنند.

وی ادامه داد:« توصیه ما پرهیز از زیاده روی در مصرف نوبرانه ها و میوه ها است همچنین افراد باید در بحث مصرف میوه ها، میزان توصیه شده برای مصرف هر میوه را رعایت کنند.»

این کارشناس ارشد تغذیه در پاسخ به اینکه روزانه چند واحد میوه باید مصرف شود گفت:« روزانه مصرف ۲ تا ۳ واحد میوه توصیه می شود اما واحد هر نوع از میوه ها متفاوت از دیگری است به عنوان مثال یک عدد سیب لبنانی دو واحد میوه محسوب می شود و یا پرتغال های بزرگ دو واحد میوه محسوب می شود و نباید به عنوان یک واحد محسوب شود. از طرفی واحد توصیه شده برای مصرف هر میوه با آب میوه آن متفاوت است به عنوان مثال نصف لیوان آب پرتغال معادل یک واحد محسوب می شود.»

وی گفت:« نکته دیگری که باید در مصرف میوه ها رعایت کرد این است که ۲ تا ۳ واحد توصیه شده در روز نباید از یک نوع میوه باشد و بهتر است تنوع رعایت شود. به عنوان مثال یک قاچ هندوانه و یک عدد سیب کوچک و نصف لیوان آب پرتغال معادل ۳ واحد میوه در روز است.»

رحمانی در پایان گفت:« همچنین نباید ۲ تا ۳ واحد میوه را پشت سرهم در یک وعده مصرف کرد. توصیه این است میوه ها در بین وعده های غذایی مصرف شود به عنوان مثال بهتر است یک واحد میوه را در میان وعده صبح مصرف کرد و دو واحد دیگر را در میان وعده بعدازظهر و با لااقل دو ساعت فاصله از هم مصرف کرد.»


X