معرفی وبلاگ
امام خامنه ای زن را از دید اسلام، بزرگ خانه و گل و ریحانه خانواده خواندند و با اشاره به بحران زن در جوامع غربی، افزودند: در نظام اسلامی، كارهای فراوان برای احیای جایگاه حقیقی زن انجام شده اما هنوز مشكلات زیادی بخصوص در عرصه رفتار با زن در خانواده، وجود دارد كه باید با ایجاد پشتوانه های قانونی و اجرایی آنها را حل كرد. ایشان تأكید كردند: محیط خانواده برای زن باید محیطی امن، با عزت و آرامش بخش باشد تا زن بتواند وظیفه اصلی خود را كه حفظ خانواده است به بهترین وجه انجام دهد. خواهرم حجابت برادرم نگاهت
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 778075
تعداد نوشته ها : 1099
تعداد نظرات : 19
سوره قرآن 
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

در مونیخ

ظریف: من هم مانند کیهان به آمریکا مشکوک و بدبین هستم

وزیر امور خارجه در میزگرد خبری در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه رویکرد منتقدان داخلی و مشخصا مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره اینکه توافق با آمریکا زیر سؤال بردن تمام حرکاتی است که به خاطر آن انقلاب شده است، این انتقادات چه نتیجه‌ای برای رسیدن به توافق دارد؟ گفت: من با آنها احساس همدردی می‌کنم، من هم مشکوک و بدبین هستم.


«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، دیروز (یکشنبه) در میزگردی در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در جلسه پرسش و پاسخ با مجری‌گری «دیوید ایگناتیوس» از روزنامه «واشنگتن پست» به تشریح مسائل مهم سیاست خارجی ایران و تحولات منطقه پرداخت.

ظریف در پاسخ به این سوال که در مذاکره با وزیر امور خارجه آمریکا چه موانعی برای رسیدن به توافق وجود داشت، افزود: تنها راه رسیدن به توافق همین مذاکرات است و این فرصت نباید از دست برود چرا که هرگز تکرار نخواهد شد.

وی ادامه داد: طرف‌های مذاکره‌کننده باید به دولت ایران احترام بگذارند و بازی برد و باخت را مطرح نکنند. تعریف من از شکست با بقیه متفاوت است، باید تعاریف را درست تبیین کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: برخی متاسفانه بر این باورند که تحریم‌ها اثر داشته است، اگر بخواهیم راه‌حلی داشته باشیم و در حوزه سیاسی به نتیجه‌ای برسیم راه‌حلی که می‌تواند ما را به نتیجه برساند، مذاکرات است.

ظریف در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر در 24 مارس به توافق با گروه 1+5 نرسید آیا به دنبال آن نیستید که برای رسیدن به توافق زمان بخرید؟ گفت: اگر ما به توافق هم نرسیم ما تلاش خود را کردیم و فرآیند دیگری را دنبال خواهیم کرد اما من امیدوارم که طرف‌های مذاکره‌کننده فرآیندی را پیش بگیرند که همه متنفع شوند.

 ظریف: اگر به توافق نرسیم آخر جهان نخواهد بود

وی با بیان اینکه اگر به توافق نرسیم آخر جهان نخواهد بود، اظهار داشت: در واقع ما آنچه را که تمایل داریم ادامه خواهیم داد، ما تلاش خود را انجام می‌دهیم و در ماه‌های آینده تا زمان تعیین شده، تلاش می‌کنیم و گسترده کردن زمان و تمدید آن موثر نخواهد بود و نتایجی به بار نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه افزود: تحریم‌های غیرقابل قبول غرب، به اهداف خود نرسیده‌اند، چراکه امروز ایران 20000 سانتریفیوژ دارد.

ظریف خاطرنشان کرد: شرط دستیابی به توافق هسته‌ای با گروه 1+5، لغو تحریم‌های تحمیل شده بر ایران است.

وی افزود: تمدید مذاکرات هسته‌ای به نفع هیچ‌کس نیست.

وزیر امور خارجه گفت: من و همکارانم مطمئن هستیم که دوستانی که در 1+5 با ما مذاکره می‌کنند همگی تلاش دارند که بتوانند هر چه زودتر به توافق برسیم.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که اگر به توافق رسمی برسید طرفین چه موقعیتی خواهند داشت؟ افزود: ما از 6 ماه آینده برای رسیدن به راه‌حل استفاده خواهیم کرد نه برای اینکه به شکست برسیم و من فکر می‌کنم که ما باید به راه‌حل برسیم.

وی درباره انتقادات اخیر برخی از نمایندگان مجلس از قدم زدن وی با وزیر امور خارجه آمریکا در جریان گفت وگوهای هسته‌ای اظهار داشت: من فکر می‌کنم باید این واقعیت را پذیرفت که در ایران افکار مختلف وجود دارد و جامعه‌ای یک‌جانبه نیست. ما رویکردهای مختلفی در جامعه خودمان داریم و این اصلا بد نیست.

بی‌اعتمادی ایرانیان نسبت به آمریکا

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: در واقع بدگمانی و بی‌اعتمادی بسیار زیادی در ایران نسبت به غرب به ویژه به خود ایالات متحده وجود دارد و هر واکنش و پاسخی که از مردم ایران دریافت می‌شود، به خاطر همان عدم اطمینان و بدبینی است که نسبت به غرب وجود دارد. به همین دلیل هم تک‌تک اقدامات ما توسط مردم و پارلمان مورد مداقه قرار می‌گیرد.

ظریف افزود: برخی جناح‌ها در نتیجه‌بخش بودن مذاکرات کنونی ابراز تردید می‌کنند و من فکر می‌کنم آنها حق دارند.

به منتقدان حق می‌دهم

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم باید درک کرد که ایران کشوری تک‌صدایی نیست. من به منتقدان این حق را می‌دهم که از من انتقاد کنند.

ظریف ادامه داد: دلیل این موضوع این است که غرب هم نسبت به برنامه هسته‌ای ایران بدبین بوده اما من نمی‌دانم که دلیل این امر چیست ولی مسئله حمایت آنها در سال‌های پیش از صدام حسین برای حمله و جنگ با دولت دموکراتیک برآمده از خواست مردم ایران وجود دارد و تمامی این موارد باعث شده است که بدبینی‌هایی نسبت به غرب و آمریکا وجود داشته باشد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: تمام دلایل بدبین بودن مردم نسبت به غرب، بسیار منطقی است و ایران پیش از این با ایالات متحده گفت و گو نمی‌کرد، اما در حال حاضر گفت و گو می‌کنیم و از من پرسیده می‌شود که آیا این گفت و گوها و صحبت‌ها به نتیجه خوا


1393/11/30 4:11
X